Sunday, March 13, 2011

Allah is our center of attraction



Hari ni ada seorang sahabat cerita tentang 'Law of Attraction'.Menarik bila dapat tahu rupanya setiap benda hidup mengeluarkan wave.Menurut sahabat tersebut,'law of attraction' tu menceritakan kaitan antara wave tersebut dan apabila kemahuan kita tercapai.Menurut 'Law of Attraction', apabila seseorang inginkan sesuatu,dia akan mengeluarkan wave dan wave tersebut akan bergabung dengan wave perkara yang ingin kita perolehi,lalu mendorong kita mendapatkan perkara tersebut.Benar, ataupun tidak,hanya Allah yang lebih mengetahuinya.Wallahualam...

Namun,sepertimana 'Law of Attarction',people always get to see what they want to see.Bagaimana kita ingin melihat sesuatu perkara,begitulah kita akan lihat.Kalau baik,baiklah.kalau buruk,buruklah.

Jadi,saya berazam untuk mengubah diri saya,perspektif saya,pandangan saya.Saya ingin selalu berfikiran positif dan melihat semua perkara yang terjadi ada hikmahnya.Saya mahu sentiasa bersangka baik pada Allah.Semoga,apabila kita sentiasa bersangka baik pada Allah,kita akan terdorong untuk mendekati Allah.Selangkah kita mendekati Allah,berlari-lari Allah mendekati kita.Sweetkan Allah? :)

"Wahai manusia!Sesungguhnya kamu telah bekerja keras menuju Tuhanmu,maka kamu akan menemui_Nya." (Al-Insyiqaq:6)



Mari berusaha!

No comments: