Tuesday, March 22, 2011

Forgiveness



Saya pernah menjadi seorang yang sangat jahat.Kawan yang jahat.Yang bermuka-muka di hadapan orang lain.Dahulu,saya suka menjaga tepi kain orang lain.Suka mengheboh-hebohkan keburukan orang lain seperti seolah-olah saya ni terlalu baik.Yes,I used to be like that.Bila reflect diri saya yang dahulu,ye,saya rasa diri saya sangat hina.Teruk sangat.Saya rasa malu dengan diri saya.Terlalu banyak dosa telah saya lakukan pada kawan-kawan saya dahulu.Sampai tahap saya rasa saya manusia yang paling teruk di dunia ini.

Namun,Alhamdulillah...sejak saya cuba untuk mendekati Allah,saya sedar kekurangan diri saya.Saya ingin berubah.Saya ingin memohon maaf pada semua kawan-kawan saya.Ya Allah,Engkau bukakanlah pintu hati kawan-kawanku agar mereka dapat memaafkan segala dosa yang telah saya lakukan pada mereka dahulu.Pada kawan-kawan saya,saya mohon semoga kamu dapat memaafkan diri saya.Ya,saya manusia biasa.Yang lemah dan tidak dapat lari daripada melakukan dosa.Maafkan saya...

Yes,I used to be a bad girl.

No comments: